top of page

Priser/Handelsbetingelser

Vi ligger alle vores priser og betingelser ud, så der er fuld gennemsigtighed. Dette synes vi er vigtigt i et til tider uigennemskueligt marked. Som kunde kan man ofte blive overrasket over, hvor dyrt ens drømmeprojekter bliver og den uigennemskuelighed vil vi gerne prøve at gøre op med.

Timepriser

Tømrersvend: Kr.550 ex moms (inkl. moms kr.687,5)

- Indeholdt i timepris er bil, svend og standardværktøj.

Tømrerlærling: Kr. 350 ex moms (inkl. moms kr.437,5)

- Indeholdt i timepris er lærling og standardværktøj.

Snedker: kr.700 ex moms (inkl. moms kr.875)

Servicevogn: Kr,300 ex moms (inkl. moms kr.375)

2

Servicevogn

Servicevogn: Kr,300 ex moms (inkl. moms kr.375) pr. dag eller opgave.

- Indeholdt i servicevogn er følgende: Løsdele i mindre omfang, såsom skruer, diverse værnemidler, vipes, handsker. Servicevogn dækker ligeledes forsikringer og drift.

3

Arbejdstider

Man-tors: 7-15

Fre: 7-12

Arbejdstider mod København:

Man-tors: 6-14

Fre: 6-11

Arbejdstiderne mod København skyldes tryk på motorvejene og økonomisk ansvarlighed for kunden, da kørsel ind og ud vil være væsentlig længere end ved generel ordinær arbejdstid.

4

Overarbejde

Der er som udgangspunkt ikke noget der hedder overarbejde, men fleksibilitet. Er overarbejde nødvendigt af forskellige grunde, så vil kunden blive underrettet og skriftlig accept herfra krævet.

Ved overarbejde stiger timepris med 100%

5

Kørsel

Kørsel afregnes med alm timepris fra virksomhedens adresse og tilbage. Dog gives den første halve times kørsel pr vej uden beregning.

6

Pauser

Der er indlagt 20 min. med betalt pause ved en fuld arbejdsdag og holdes der mere end de 20 min. så er det for håndværkeres egen regning og arbejdstiden forlænges yderligere til det afholdte minut.

Vi tilbyder vores medarbejdere fleksibilitet i mødetider, så nogle gange vil arbejdsdagene kunne svinge i længde.

7

P- og broafgifter

Betales en til en af kunden og faktureres udover evt tilbud.

8

Døgnservice/Vagttelefon

Vi står klar hvis uheldet er ude og står klar til at hjælpe ved akutte opståede opgaver, der ikke kan vente til normal arbejdstid.

Pris: Kr.2000 ex. moms i opstart (inkl. moms kr.2500)

Timepris: Der pålægges 100% på ordinær timepris og der faktureres fra virksomhedens adresse og tilbage.

Servicevogn pålægges ligeledes 100% af ordinær pris.

9

Minumumsfakturering

Der faktureres minimun for 1,5 time samt servicevogn, også selv om opgaven er kortere. Dette skyldes at opgaven administrativt skal håndteres som enhver anden opgave.

9

Betaling

Der faktureres en gang om ugen ved timelønsarbejde og ved tilbudsarbejde faktureres der en procentsats.

Alle faktura sendes på mail eller EAN. Ønskes faktura sendt via brev, så opkræves der kr.100 i administrationsgebyr.

Forfald: 8 dage

10

Affaldshåndtering

Affaldshåndtering: Kr. 300 ex moms pr trailer (inkl. moms kr.375)

- I en verden med tiltagende miljømæssige krav til affald, er vi ligeledes forpligtet til at bortskaffe affald ifølge gældende lovgivning. Ved større renoveringsprojekter kan vi have op til ti forskellinge sorteringsgrupper. Nye krav fra 2025 kræver at kunden søger kommunen om nedrivning, hvis der skal rives mere en et tons byggeaffald ned. I det tilfælde skal der laves en miljøscreening vedr det pågældende projekt, for at konstatere om der er asbest, PCB mv. Dette er for at beskytte kunden, håndværekere og miljøet.

11

Specielfremstilling

Ved specielfremstilling af vinduer, døre, trapper, bordplader eller andet snedkerarbejde faktureres 80% af det samlede beløb ved bestilling. Når ordrebekræftelsen er modtaget og skriftligt accepteret af kunden, igangsættes og faktureres opgaven.

12

Tilbudsgivning

Tilbudsgivning er ofte en kompliceret og tidsbekostelig proces for håndværkeren, især ved større projekter.

Derfor faktureres der 2% af tilbudssummen ved tilbudsgivning, dette dækker en seriøs samtale mellem os og kunden, samt den tid der bruges på at indhente priser på materialer, samt evt andre håndværkeres tilbudsgivning. 

Ved accept af tilbuddet gives de 2% som nedslag i tilbudsprisen, samt yderligere 2% i rabat.

Der faktureres 20% ved accept af tilbud og derefter faktureres der et acontobeløb hver 14. dag, som dækker de løbende indkøbte materialer til opgaven.

13

Prisoverslag

Ønskes et prisoverslag på en opgave, så faktureres dette til normal timepris og afregnes som enhver anden opgave. 

Et prisoverslag er kun et skøn uden at vi går i dybden med beregninger, tegninger mv. Men vil afgive et skøn baseret på erfaringer og nuværende priser.

14

Huskøb

Huskøb er en stor beslutning, både personligt og økonomisk. Ved et huskøb får du inden køb udleveret en tilstandsrapport, som viser husets udfordringer eller mangler. Vi oplever dog ofte at den desværre ikke er retvisende især ikke i forhold til den økonomiske del, altså hvad det vil koste at udbedre pågældende udfordringer eller mangler.

Det er derfor altid en god ide at have sin "egen" mand med ud og besigtige huset inden man skriver under på en købsaftale. På den måde kan I få et dybdegående indblik over boligens problematikker og dens økonomi, så I også har et bedre udgangspunkt i en forhandling, samt i jeres økonomi.

Pris: Kr.4000 ex moms (inkl. moms kr.5000)

Sådan foregår det: I sender salgsopstilling, tilstandsrapport og energirapport til mig, hvorefter jeg grundig gennemlæser materialet inden vi mødes på ejendommen og sammen besigtiger huset.

Efterfølgende gennemgår vi besigtigelsen og mine fund og vurderinger over en kop kaffe enten hos jer eller hos os.

Derefter vil I modtage det vi har drøftet, samt prisoverslag mv skriftligt, så I både har noget til forhandling og jeres bank.

14

Bredt samarbejde

Selvom vi er en lille virksomhed, så har vi et bredt netværk af rigtig dygtige samarbejdspartnere, som vi har arbejdet sammen med i mange år. Vi kan derfor løse de fleste opgaver, som også indvolverer maler, murer, elektriker, VVS mv

​Få jeres drømmehjem.
Fortæl os om jeres projekt i dag.

Din effektive tømrer ApS

Vandrigsvej 17, 4660 Store Heddinge

Telefon 6017 6017

  • facebook
bottom of page